• Kezdőlap
  • Az autógázról
    • Céljaink
    • LPG
      • LPG – Ismertető
    • CNG
  • Cikkeink
    • Gázszett és műhely kiválasztása
    • Tünetmentes betegség, avagy tények és tévhitek a gázüzemű autókról
  • Szervizek
    • Kontor Gázautó Szakszerviz
    • LPG Doktor Gázautó Szerviz
  • GY. I. K.
  • Átalakított járművek
    • Audi S6Q
    • Ford Fiesta 1.3
    • Jármű adatlap kérdőív
    • Jármű adatlap szervizeknek
    • Opel Astra G 1.4 Twinport
    • Opel Astra G Caravan
    • Renault Laguna 1.8i 16V
    • Skoda Octavia II
    • Suzuki Swift 1.3 GC
    • Suzuki Swift 1.3 GLX AC CD
    • Suzuki Wagon R+ 1.3 GLX
    • Volvo S80 T6
    • Volvo V40
    • VW Golf V Variant
  • Hírlevél
  • Fórum
  • Kapcsolat
    • Ajánlatunk szervizeknek
    • Elérhetőségek
    • Médiaajánlat
KÖVESSEN MINKET
Iratkozzon fel hírlevelünkre!
LPG: 245-290 Ft/l  CNG: 235-345 Ft/kg

Gázszett és műhely kiválasztása



Az üzembiztos gázüzemre ható tényezők

Meggyőződésünk, hogy a várható üzembiztonság és hibátlan üzemelés a következő tényezők befolyása alatt állnak:

1. Gázszett elemeinek típusa, ezek minősége:
Mit jelent ez? Azt, hogy az egyes forgalomban lévő gázszettek közötti minőségi különbség sokkal kisebb annál, mint ami a köztudatban terjeng. Léteznek előnyös tulajdonságok és kerülendő alkatrészek, ezekről cikksorozatunk későbbi fejezeteiben még tárgyalunk, azonban a szettek alapvetően – ritka kivétellel – kiegyensúlyozott minőségi szinten állnak.

2. Beszerelés mechanikai kivitelezése:
Léteznek szarvashibák, de többnyire a hanyag munka esztétikai hátrányt, vagy csak kisebb bosszúságot okoz.

3. A rendszer konfigurálhatósága:
A nem részletesen konfigurálható rendszerek programozása nehézkes, pontatlan.

4. Rendszer konfigurálás, programozás:
Precizitást igénylő aprólékos feladat, hiányos kivitelezése esetén ez okozza a legnagyobb károkat. A felelőtlen programozás jobb esetben csak többletfogyasztást, rángatást vagy esetleg indítási nehézségeket okoz, rosszabb esetben a szegény keverékes üzem által okozott kipufogógáz hőmérséklet emelkedés pedig a szelepek beégést is okozhatja.

Milyen gázszettet ne válasszunk?

Laikusként mit tehetünk? Nehéz ügy. Internetes fórumokon próbálunk meg tájékozódni, szaklapokat vásárolunk, vagy éppen a beszerelő műhelyek erdejében próbáljuk megtalálni a fák mohás oldalát…

Azt javasoljuk, hogy a nagy tömegben előforduló véleményekre hallgassanak, de szórványosan előforduló negatív kritikáknak ne üljenek fel! Percek alatt nyilvánítanak fórumokon egy terméket, egy márkát vagy akár egy beszerelő műhelyt alkalmatlanná úgy, hogy a vélemények mögött mindössze néhány pórul járt és elégedetlen ügyfél áll.

A teljesség igénye nélkül néhány szempont a kerülendő gázszettek kiválasztásához:

  • távol-keleti eredet
  • nagy tömegű negatív kritika
  • 2 év vagy 100.000 km alatti garancia
  • feltűnően alacsony beszerelési ár (az átlaghoz képest 20% feletti eltérés)

A tengerentúli vagy Egyesült Királyság (UK) irányából származó referencia nagy előny, mert ezen országokban nagy az évi középhőmérséklet ingadozása, ami alaposan próbára teszi az autógázszetteket is. Amelyik műszaki eszköz ilyen körülmények között is helytáll, abban joggal bízhatunk.

A nem publikus, de hozzáférhető fizikai adatok:

  • injektorok impedanciája (általában az alacsonyabb 2 ohm vagy ez alatti értékkel bíró injektorok gyorsabb reakcióval rendelkeznek)
  • injektorok zajszintje (ha van referencia autó, érdemes meghallgatni működés közben, felnyitott motorháztetővel)
  • silány minőségű, többnyire műanyag készülékház (ECU)

Műhely

Hajlamosak vagyunk bármilyen tevékenységet, szolgáltatást a külsőségek alapján megítélni. Ez a megkülönböztetés azonban veszélyes is lehet. A csillogó körülmények épp úgy lehetnek félrevezetőek, mint a TV reklámok: sokszor az ígéret mögött nem áll arányos teljesítmény.

Első szabály: soha ne ítéljünk meg egy beszerelő műhelyt kizárólag a körülményei alapján!

Joggal merül fel Önökben a kérdés: na jó, de akkor mi alapján tudunk dönteni?

Miután Önök eljutnak a döntési helyzethez, vélhetően már több műhely ajánlatát tartják a kezükben. Ilyenkor nagyon nyomós érv az ár, hiszen a gáz beszerelése anyagi megfontolásból történik, vagyis a célcsoport nyilván árérzékeny. Mielőtt azonban elfogadnák a legolcsóbb ajánlatot, nem árt tájékozódni bizonyos szempontokról, melyek alapvetően befolyásolják a beszerelés minőségét.

A fentiek tükrében és az Önök védelmében összefoglaljuk, hogy mire figyeljenek első
körben, mielőtt műhelyt választanak az átalakításhoz:

  • 8 órás beszerelés: ritka esetben fogadható el jó szívvel, mert a rendszer gondos beállítása önmagában 2-3 munkaórát is igénybe vehet…
  • feltűnően olcsó beszerelési ár: később sokkal többe fog kerülni, amikor kezdődnek a bosszúságok!
  • udvaron, álló helyben történő finomhangolás: lehetetlen, gyakorlatilag az Önök megtévesztése, később még olvashatnak erről is!
  • 20% feletti ígéret a várható üzemanyag fogyasztás tekintetében a benzines üzemhez képest: ez nem más, mint előkészítése annak, hogy a gondatlan beállítások eredményét Ön már az első napon elfogadja!
  • a beszerelő műhely által szidott más típusú gázszettek: kerülendő magatartás!

Cikksorozatunk további részeiben a beszerelés fázisaiban jellemzően előforduló hibákból adunk Önöknek szemelvényt a jobb tájékozottság érdekében.

Folytatjuk…

Írta,
LPG Doktor

Friss hírek

  • Újabb CNG-töltőállomás nyitását tervezi a Főgáz
  • Hamarosan megnyílik Észak-Magyarország első CNG töltőállomása
  • Önkiszolgáló CNG-töltőállomások épülhetnek a jövőben

Hírek rendszerezve

  • LPG
  • CNG
  • Gyári autógázos modellek
  • Technológiai fejlesztések
  • Környezetvédelem
  • Tömegközlekedés
  • Üzemanyagár

Autógáz Klub a Facebookon

Címkék

aláírásgyűjtés Audi Audi A3 autógáz autógázklub biogáz busz Citroën CNG Dacia e-gáz Ford F-150 Gazprom Gyári modell használt autók Haszongépjármű Iveco Iveco Citalis Iveco Daily Iveco Stralis jövedéki adó Kia környezetvédelem Kúthálózat LPG norma Opel Skoda Skoda Octavia suzuki Személygépkocsik szervizek tanulmányautó TCNG technológiai fejlesztések tömegközlekedés Volkswagen Volvo VW VW Caddy Zafira ár üzemanyagár

Átalakított járművek

  • Ford Fiesta 1.3 (1999)
  • Suzuki Wagon R+ 1.3 GLX (2003)
  • Renault Laguna 1.8i (2003)
  • Audi S6Q (1998)
  • Suzuki Swift 1.3 GLX AC CD (2007)
  • Skoda Octavia II (2004)
  • Volvo S80 T6 (2001)
  • Opel Astra G 1.4 Twinport (2008)
  • Suzuki Swift 1.3 GC (2001)
  • VW Golf V Variant 1.4 (2008)
  • Opel Astra G Caravan 1.6 (1998)
  • Volvo V40 2.0 (1999)

Partnereink

  • Kontor Gázautó Szakszerviz
  • LPG Doktor Gázautó Szerviz
Médiaajánlat    Ajánlatunk szervizeknek    Elérhetőségek    Linkek

EvoLve theme by Theme4Press  •  Powered by WordPress Autógáz Klub

Lap tetejére!