• Kezdőlap
  • Az autógázról
    • Céljaink
    • LPG
      • LPG – Ismertető
    • CNG
  • Cikkeink
    • Gázszett és műhely kiválasztása
    • Tünetmentes betegség, avagy tények és tévhitek a gázüzemű autókról
  • Szervizek
    • Kontor Gázautó Szakszerviz
    • LPG Doktor Gázautó Szerviz
  • GY. I. K.
  • Átalakított járművek
    • Audi S6Q
    • Ford Fiesta 1.3
    • Jármű adatlap kérdőív
    • Jármű adatlap szervizeknek
    • Opel Astra G 1.4 Twinport
    • Opel Astra G Caravan
    • Renault Laguna 1.8i 16V
    • Skoda Octavia II
    • Suzuki Swift 1.3 GC
    • Suzuki Swift 1.3 GLX AC CD
    • Suzuki Wagon R+ 1.3 GLX
    • Volvo S80 T6
    • Volvo V40
    • VW Golf V Variant
  • Hírlevél
  • Fórum
  • Kapcsolat
    • Ajánlatunk szervizeknek
    • Elérhetőségek
    • Médiaajánlat
KÖVESSEN MINKET
Iratkozzon fel hírlevelünkre!
LPG: 245-290 Ft/l  CNG: 235-345 Ft/kg

GY. I. K.



Összegyűjtöttük a gázautózással kapcsolatban felmerülő leggyakoribb kérdéseket, melyeket szakértőink meg is válaszoltak.

Átlagosan mennyibe kerül egy autó gázüzeművé alakítása?

Az átalakítási ár függ a benzines motor kialakításától, az engedélyezési díjtól (sorozat vagy egyedi engedélyes) és a beszerelt szett minőségétől. De az elmondható, hogy a központi injektoros 150-180.000 Ft, míg a modernebb autók (4 hengeres) 200-250.000 Ft, a nagyobb, 6-8 hengeresek 260.000 Ft-tól alakíttathatóak át.

Mikor érdemes az átalakítás mellett dönteni?

Ha a gépkocsi műszaki állapota ezt megengedi. Bizonyos esetekben az autó műszaki állapota egyszerűen nem engedi meg a gázrendszer beépítését. Adott esetben figyelembe kell venni a megtérülés időt is, mivel sok esetben a megtérülés későbbre lenne tehető, mint az autó majdani eladása.

Mennyi pénzt lehet megtakarítani egy gázos autóval?

Általában elmondható, hogy a gázüzemmóddal mintegy 40%-os költségmegtakarítás érhető el benzin üzemmódhoz viszonyítva. Így könnyen kiszámolhatjuk, hogy km-enként kb. 9-10 Ft-ot takarítunk meg. A megtérülési időt kiszámolhatja kalkulátorunk segítségével.

Mennyi idő alatt térül meg az átalakítás költsége?

A fentiekből matematikai úton kiderül, de elmondható, hogy 12-20.000 km között
mindenképpen, fogyasztástól függően. A magasabb fogyasztású jármű átalakítása értelemszerűen gyorsabb megtérüléshez vezet. A megtérülési időt kiszámolhatja kalkulátorunk segítségével.

Melyek az előnyei, ill. hátrányai az LPG-nek és a CNG-nek?

Az LPG kúthálózata biztosított hazánkban is, a CNG sajnos lemaradásban ven. A CNG üzem a gáz árából következően mintegy 30%-kal kedvezőbb. A CNG legnagyobb hátránya az óriási üzemenyagtank méret igénye, mely utólagos átépítés esetén különösen megnehezíti a döntést.

Hova kerül beépítésre a tartály?

A tartályokat a csomagtérbe (a utolsó ülés sor mögé) hosszában vagy keresztben lehet elhelyezni vagy a pótkerék helyére beszerelni. Ebben az esetben a teljes csomagtér megmarad.

Érezhető-e gázszag a használat során?

Normál körülmények között semmilyen gázszag nem érezhető. Ha gázszagot érez akkor valami rendellenességre kell gyanakodni.

Mennyi idő alatt készül el az autó átalakítása?

Az átalakítás (szervizektől függően) általában egy-két nap.

Szükséges-e új műszaki vizsga az átalakítás után?

Az átalakítás után az egyedi engedéllyel készült autókat kötelezően el kell vinni hatósági vizsgára, függetlenül attól, hogy mikor jár le a vizsga. A sorozat engedélyes autóknál is meg lehet ezt csinálni, vagy egy műszaki adatlapot kap és azzal az okmányirodában iratják be a gázüzemet.

Milyen speciális karbantartást igényel egy gázüzemű autó?

Az átalakítás után speciális karbantartást nem igényel. Körülbelül 15.000 km-enként szűrőt vagy szűrőket kell cseréltetni (5-15.000 Ft) és a reduktort felújítattni (15-20.000 Ft). De ez több mint 100.000 km után lehet esedékes.

Hol tudok LPG-t vagy CNG-t tankolni? Hogyan történik a tankolás?

LPG tankolási lehetőség az országban rengeteg helyen található, ezek listája megtekinthető pl. a www.holtankoljak.hu oldalon, másrészt a kutak utcai oszlopain is fel vannak tüntetve.

CNG kút pillanatnyilag 3-4 nyilvános helyen található az országban, külföldön elterjedtebb,
gyakorlatilag az LPG–vel azonos sűrűségű a kúthálózat.

A tankolás 3-5 percet vesz igénybe mindkét esetben, a folyamat hazánkban kizárólag a
kútkezelő közreműködésével lehetséges.

A CNG esetében fontos megjegyezni az otthoni tankolás lehetőségét. A VPOP felé történő
bejelentés után ez legális tevékenység, mást nem kell tenni, mint a szükséges eszközöket (kompresszor, esetleg tartály) megvásárolni.

Manuálisan kell átkapcsolnom a gáz és a benzin használata között?

Nem. Az átkapolás a modern rendszerek esetében automatikus.

Az átalakítás befolyásolja-e az autó teljesítményét?

A modern gázrendszereknél nincs érezhető teljesítmény visszaesés. Viszont a fogyasztása kb. 10%-kal nő.

Dízel autó is átalakítható gázüzeművé?

Kettős üzeművé igen. A dízelmotorok sajátosságai miatt valamennyi gázolajfogyasztással
mindenképpen számolni kell. LPG esetében kb 30-35%, CNG esetében akár 70% gázhányad érhető el szikragyújtás nélkül. A megtakarítás ebben az esetben nem csak a fentiekből következik.

A motor termikus hatásfoka jelentősen javul, tehát a megtérülés az így növekedett hatásfok által gerjesztett alacsonyabb fajlagos fogyasztásból számolandó vissza! Vagyis egy 10 l / 100 km fogyasztású jármű esetében a vegyes üzemnek köszönhetően kb 8.8 l-nek megfelelő fogyasztásból kalkulálva kell a fenti arányokkal számolni.

Garanciális autót hogyan lehet / érdemes átalakíttatni?

Ezeket a járműveket garanciavesztés nélkül csak a szakszervizek vállalják.

Mennyire környezetbarát ez a technológia?

Jelentősen javulnak a károsanyag kibocsátási mutatók mind benzin, mind pedig diesel üzem esetén.

Behajthatok-e mélygarázsba gázüzemű autóval itthon és külföldön?

Itthon már 2011. október 6-a óta engedélyezett a mélygarázsba való behajtás, ha már új lefúvatós szelepes multiszelep van a tartályra szerelve.

Mi történik ha hátulról belemennek az autóba egy baleset során?

Semmi. A tartályok teherviselő képessége jóval meghaladja a karosszériáét!

Az ADAC tesztje:

Minden benzines autó átalakítható LPG üzeművé? Vannak nem ajánlott típusok?

Általánosságban kijelenthető, hogy igen, bár néhány érzékeny hengerfejjel szerelt jármű átalakítása ütközhet akadályba, kérdezze beszerelő partnerét erről mindenképpen!

Forrás: Kontor Gázautó Szakszerviz, LPG Doktor Gázautó Szakszerviz

Amennyiben további kérdése van a gázautózással kapcsolatban, kérjük, használja fórumunkat, ahol szakértőink néhány napon belül válaszolnak kérdésére.

Friss hírek

  • Újabb CNG-töltőállomás nyitását tervezi a Főgáz
  • Hamarosan megnyílik Észak-Magyarország első CNG töltőállomása
  • Önkiszolgáló CNG-töltőállomások épülhetnek a jövőben

Hírek rendszerezve

  • LPG
  • CNG
  • Gyári autógázos modellek
  • Technológiai fejlesztések
  • Környezetvédelem
  • Tömegközlekedés
  • Üzemanyagár

Autógáz Klub a Facebookon

Címkék

aláírásgyűjtés Audi Audi A3 autógáz autógázklub biogáz busz Citroën CNG Dacia e-gáz Ford F-150 Gazprom Gyári modell használt autók Haszongépjármű Iveco Iveco Citalis Iveco Daily Iveco Stralis jövedéki adó Kia környezetvédelem Kúthálózat LPG norma Opel Skoda Skoda Octavia suzuki Személygépkocsik szervizek tanulmányautó TCNG technológiai fejlesztések tömegközlekedés Volkswagen Volvo VW VW Caddy Zafira ár üzemanyagár

Átalakított járművek

  • Ford Fiesta 1.3 (1999)
  • Suzuki Wagon R+ 1.3 GLX (2003)
  • Renault Laguna 1.8i (2003)
  • Audi S6Q (1998)
  • Suzuki Swift 1.3 GLX AC CD (2007)
  • Skoda Octavia II (2004)
  • Volvo S80 T6 (2001)
  • Opel Astra G 1.4 Twinport (2008)
  • Suzuki Swift 1.3 GC (2001)
  • VW Golf V Variant 1.4 (2008)
  • Opel Astra G Caravan 1.6 (1998)
  • Volvo V40 2.0 (1999)

Partnereink

  • Kontor Gázautó Szakszerviz
  • LPG Doktor Gázautó Szerviz
Médiaajánlat    Ajánlatunk szervizeknek    Elérhetőségek    Linkek

EvoLve theme by Theme4Press  •  Powered by WordPress Autógáz Klub

Lap tetejére!