• Kezdőlap
  • Az autógázról
    • Céljaink
    • LPG
      • LPG – Ismertető
    • CNG
  • Cikkeink
    • Gázszett és műhely kiválasztása
    • Tünetmentes betegség, avagy tények és tévhitek a gázüzemű autókról
  • Szervizek
    • Kontor Gázautó Szakszerviz
    • LPG Doktor Gázautó Szerviz
  • GY. I. K.
  • Átalakított járművek
    • Audi S6Q
    • Ford Fiesta 1.3
    • Jármű adatlap kérdőív
    • Jármű adatlap szervizeknek
    • Opel Astra G 1.4 Twinport
    • Opel Astra G Caravan
    • Renault Laguna 1.8i 16V
    • Skoda Octavia II
    • Suzuki Swift 1.3 GC
    • Suzuki Swift 1.3 GLX AC CD
    • Suzuki Wagon R+ 1.3 GLX
    • Volvo S80 T6
    • Volvo V40
    • VW Golf V Variant
  • Hírlevél
  • Fórum
  • Kapcsolat
    • Ajánlatunk szervizeknek
    • Elérhetőségek
    • Médiaajánlat
KÖVESSEN MINKET
Iratkozzon fel hírlevelünkre!
LPG: 245-290 Ft/l  CNG: 235-345 Ft/kg

Jövőre indul élesben a zöld autógáz gyártása

okt23
2012
Hozzászólok Szerző AUTOGAZKLUB.HU

Jövő májusban már ipari méretekben termelhet az Audi németországi e-cng-gyára, amely a tervek szerint teljesen kibocsátás-semleges autógázt állíthat elő. A fejlesztők már az e-etanol és az e-dízel technológiáján dolgoznak.

Jövő májusban kezdi meg próbaüzemen túli termelését az Audi e-cng-gyára a németországi Werltében. A mintegy 6 megawattos üzemben elektrolízissel (vízbontással) hoznak majd létre hidrogént, amely önmagában is alkalmas lenne hidrogéncellás autók hajtására, ez a technológia azonban egyelőre gyerekcipőben jár. Az eljáráshoz megújuló (azaz szél-, illetve napenergiából származó) áramot használnak. A hidrogénből egy másik eljárással, széndioxid felhasználásával egyfajta mesterséges, megújuló metánt állítanak elő, amit a gyártó e-gas márkanéven hoz majd forgalomba. A létrejött gáz már a hagyományos földgázrendszerbe is betáplálható, ipari méretekben is, az előállításához szükséges széndioxid pedig egy biogázüzemben keletkezik, mezőgazdasági hulladékok felhasználásával − mondta Hermann Pengg, az Audi munkatársa a vállalat müncheni bemutatóján. Az e-gas ilyen szempontból kibocsátássemleges üzemanyag, hiszen a biogázüzemből is a levegőbe kerülne a széndioxid, az ilyen meghajtású járművek kibocsátása pedig pontosan megfelel a gyártási folyamatban megkötött mennyiségnek.

Forrás és teljes cikk: napi.hu

Kategória: CNG, Környezetvédelem - Címke CNG, környezetvédelem
Osszuk meg! Twitter Facebook Delicious StumbleUpon Email
« Kirívóan alacsony adómérték: ezért drágul az autógáz
» Pontosították a gázüzemű autók parkolásának szabályait

Még nincs hozzászólás.

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Friss hírek

  • Újabb CNG-töltőállomás nyitását tervezi a Főgáz
  • Hamarosan megnyílik Észak-Magyarország első CNG töltőállomása
  • Önkiszolgáló CNG-töltőállomások épülhetnek a jövőben

Hírek rendszerezve

  • LPG
  • CNG
  • Gyári autógázos modellek
  • Technológiai fejlesztések
  • Környezetvédelem
  • Tömegközlekedés
  • Üzemanyagár

Autógáz Klub a Facebookon

Címkék

aláírásgyűjtés Audi Audi A3 autógáz autógázklub biogáz busz Citroën CNG Dacia e-gáz Ford F-150 Gazprom Gyári modell használt autók Haszongépjármű Iveco Iveco Citalis Iveco Daily Iveco Stralis jövedéki adó Kia környezetvédelem Kúthálózat LPG norma Opel Skoda Skoda Octavia suzuki Személygépkocsik szervizek tanulmányautó TCNG technológiai fejlesztések tömegközlekedés Volkswagen Volvo VW VW Caddy Zafira ár üzemanyagár

Átalakított járművek

  • Ford Fiesta 1.3 (1999)
  • Suzuki Wagon R+ 1.3 GLX (2003)
  • Renault Laguna 1.8i (2003)
  • Audi S6Q (1998)
  • Suzuki Swift 1.3 GLX AC CD (2007)
  • Skoda Octavia II (2004)
  • Volvo S80 T6 (2001)
  • Opel Astra G 1.4 Twinport (2008)
  • Suzuki Swift 1.3 GC (2001)
  • VW Golf V Variant 1.4 (2008)
  • Opel Astra G Caravan 1.6 (1998)
  • Volvo V40 2.0 (1999)

Partnereink

  • Kontor Gázautó Szakszerviz
  • LPG Doktor Gázautó Szerviz
Médiaajánlat    Ajánlatunk szervizeknek    Elérhetőségek    Linkek

EvoLve theme by Theme4Press  •  Powered by WordPress Autógáz Klub

Lap tetejére!