• Kezdőlap
  • Az autógázról
    • Céljaink
    • LPG
      • LPG – Ismertető
    • CNG
  • Cikkeink
    • Gázszett és műhely kiválasztása
    • Tünetmentes betegség, avagy tények és tévhitek a gázüzemű autókról
  • Szervizek
    • Kontor Gázautó Szakszerviz
    • LPG Doktor Gázautó Szerviz
  • GY. I. K.
  • Átalakított járművek
    • Audi S6Q
    • Ford Fiesta 1.3
    • Jármű adatlap kérdőív
    • Jármű adatlap szervizeknek
    • Opel Astra G 1.4 Twinport
    • Opel Astra G Caravan
    • Renault Laguna 1.8i 16V
    • Skoda Octavia II
    • Suzuki Swift 1.3 GC
    • Suzuki Swift 1.3 GLX AC CD
    • Suzuki Wagon R+ 1.3 GLX
    • Volvo S80 T6
    • Volvo V40
    • VW Golf V Variant
  • Hírlevél
  • Fórum
  • Kapcsolat
    • Ajánlatunk szervizeknek
    • Elérhetőségek
    • Médiaajánlat
KÖVESSEN MINKET
Iratkozzon fel hírlevelünkre!
LPG: 245-290 Ft/l  CNG: 235-345 Ft/kg

Ki miért nem vesz füstmentes buszt?

Már08
2013
Hozzászólok Szerző AUTOGAZKLUB.HU

A gázhálózatról tankolható autóbuszok válthatnák a mostani elavult, környezetszennyező járműveket a magyar forgalomban, de több dolog egyszerre nehezíti a járműcserét. Így maradhatnak a koromköpő roncsok a fővárosban és a vidéki buszos cégeknél.

Rengeteg régi, környezetszennyező autóbuszt cserélhetnek le a vidéki Volán társaságok és a BKV, ha részt vesznek a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium 1,6 milliárd forint összértékű pályázatán. Az állami vagy magáncégek kizárólag új, sűrített földgázzal hajtott városi és távolsági buszok beszerzéséhez kaphatnak támogatást. Az tárca közleményében azt írják, a pénzből kizárólag a dízelüzeművel azonos műszaki tartalmú CNG-s (Compressed Natural Gas) típusok árkülönbözetét fedezhetik.

Óriási lehetőségnek tűnik ez, főként ha figyelembe vesszük, hogy egy hagyományos szólóbusz újkori ára nagyjából 60-65 millió forint, a csuklós pedig nagyjából egy tízessel drágább. Ez persze csak becsült összeg, hiszen a gyártók árai nagyban függnek attól, hogy hány darabot vesznek egyszerre, abba milyen berendezést, illetve mekkora motort kér a megrendelő. A szerződésben az is szerepel majd, hogy a CNG-vel hajtott autóbuszokat üzembe állító vállalat három évig köteles volna kitartani a technológia mellett.

Forrás és teljes cikk: totalcar.hu

Kategória: CNG, Környezetvédelem, Tömegközlekedés - Címke CNG, környezetvédelem, tömegközlekedés
Osszuk meg! Twitter Facebook Delicious StumbleUpon Email
« Hagyományos kombiként tér vissza a Dacia Logan MCV
» Itt az új Lancia

Még nincs hozzászólás.

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Friss hírek

  • Újabb CNG-töltőállomás nyitását tervezi a Főgáz
  • Hamarosan megnyílik Észak-Magyarország első CNG töltőállomása
  • Önkiszolgáló CNG-töltőállomások épülhetnek a jövőben

Hírek rendszerezve

  • LPG
  • CNG
  • Gyári autógázos modellek
  • Technológiai fejlesztések
  • Környezetvédelem
  • Tömegközlekedés
  • Üzemanyagár

Autógáz Klub a Facebookon

Címkék

aláírásgyűjtés Audi Audi A3 autógáz autógázklub biogáz busz Citroën CNG Dacia e-gáz Ford F-150 Gazprom Gyári modell használt autók Haszongépjármű Iveco Iveco Citalis Iveco Daily Iveco Stralis jövedéki adó Kia környezetvédelem Kúthálózat LPG norma Opel Skoda Skoda Octavia suzuki Személygépkocsik szervizek tanulmányautó TCNG technológiai fejlesztések tömegközlekedés Volkswagen Volvo VW VW Caddy Zafira ár üzemanyagár

Átalakított járművek

  • Ford Fiesta 1.3 (1999)
  • Suzuki Wagon R+ 1.3 GLX (2003)
  • Renault Laguna 1.8i (2003)
  • Audi S6Q (1998)
  • Suzuki Swift 1.3 GLX AC CD (2007)
  • Skoda Octavia II (2004)
  • Volvo S80 T6 (2001)
  • Opel Astra G 1.4 Twinport (2008)
  • Suzuki Swift 1.3 GC (2001)
  • VW Golf V Variant 1.4 (2008)
  • Opel Astra G Caravan 1.6 (1998)
  • Volvo V40 2.0 (1999)

Partnereink

  • Kontor Gázautó Szakszerviz
  • LPG Doktor Gázautó Szerviz
Médiaajánlat    Ajánlatunk szervizeknek    Elérhetőségek    Linkek

EvoLve theme by Theme4Press  •  Powered by WordPress Autógáz Klub

Lap tetejére!